top of page

3 הכיכרות במרכז העיר מדריד שאסור לפספס


כל עיר אירופאית שמכבדת את עצמה מתהדרת בכיכרות מיוחדות. יש גדולות יותר וגדולות פחות, יש מפורסמות יותר ומפורסמות פחות. יש כאלה עם היסטוריה ארוכת שנים, ויש כאלה שהסיפור המודרני שלהן מרתק לא פחות. הכיכרות במרכז העיר מדריד ללא ספק עונות על כל ההגדרות האלה.


כדי שלא תצטרכו להתלבט לאן ללכת בביקור שלכם בעיר, הכנו עבורכם את הרשימה המקוצרת של הכיכרות המרכזיות במדריד. הן לא רחוקות אחת מהשנייה, אך כל אחת מהן היא עולם ומלואו. אז רגע לפני שאתם מצטרפים לסיור העיר החינמי שלנו, שעובר כמובן בכל אחת מהן, אנו מזמינים אתכם לצאת איתנו לסיור מקוצר דרך הבלוג שלנו.


כיכר Sol – שער השמש של מדריד העתיקה

הכיכר הראשונה ברשימה היא כמובן כיכר Sol, או "שער השמש". הכיכר הזאת היא כנראה המפורסמת ביותר בעיר. אולי בגלל שלא משנה לאן תלכו במרכז העיר – תמיד תמצאו את עצמכם מגיעים אליה בסוף.


בעבר היא הייתה השער המזרחי של חומת העיר, ומכאן שמה. כיום היא לב לבה של מדריד, של ספרד – ואולי של כל העולם, תלוי את מי שואלים. אין ספק שיש לה מקום של כבוד ברשימת הכיכרות במרכז העיר מדריד.


בסיור החינמי שלנו במרכז העיר נשמע מה הקשר בין פעמונים לענבים, בין מלכים ובקבוקי יין שרי, ובין דובים לבירה הגבוהה ביותר באיחוד האירופי.


Plaza Mayor – חתונות מלכותיות ושווקי חג המולד

הכיכר שנכנסה במקום השני ברשימת הכיכרות במרכז העיר מדריד היא Plaza Mayor. הכיכר הייתה הכיכר המרכזית של העיר העתיקה, לפני שכיכר Sol תפסה את מקומה.


בכיכר כיום מתקיים שוק חג המולד המרכזי של מדריד, אבל אל תתנו לתדמית המתוקה הזו להטעות אתכם. הכיכר הזו ראתה הרבה מאוד דברים, מחתונות מלכותיות, דרך הוצאות להורג המוניות ועד מלחמות שוורים מסורתיות.


Plaza Oriente – כשדיקטטורה ואמנות נפגשים

ולבסוף, הכיכר המחברת בין הארמון ובין התיאטרון המלכותי משתלבת יפה ברשימה. "כיכר המזרח" מקבצת בתוכה את כל המלכים הקדמונים של המלכויות השונות שהיום מרכיבים את ספרד, אבל לא רק.


ליד הכיכר, נוכל למצוא את הפסל המרתק של פליפה הרביעי, כשפניו כלפי התיאטרון ואת הישבן שלו, במחילה מכבודכם, הוא מפנה לארמון.


אז למה החליטו להציב את הפסל דווקא כך? ואיך כל זה קשור לימיה הפחות מוארים של ספרד תחת שלטון פרנקו? אנחנו לא מגלים בקלות את כל הסודות שלנו...


הצטרפו לאחד הסיורים החינמיים שלנו במרכז העיר מדריד, ובואו להכיר איתנו את כל הסודות של הכיכרות במרכז העיר מדריד. אנו מבטיחים לכם שלאחר הביקור תכירו הרבה יותר טוב את העיר, ותישארו עם טעם של עוד.



bottom of page