top of page

המדריך המלא לחופשה המושלמת במדריד - חלק ראשון


ברוכים הבאים לבירת הבילויים של אירופה

מדריד היא אחד היעדים החמים ביותר באירופה ולא סתם. חיי לילה תוססים, מטבח עשיר ומקומיים אדיבים הופכים אותה לאטרקטיבית ומיוחדת לכל מי שרוצה שילוב מושלם בין היסטוריה, קניות, אוכל ובילויים. יש בעיר מאות אטרקציות ולכן החלטנו לעשות לכם קצת סדר בראש ולהמליץ לכם לאן ללכת ומה לעשות במסגרת הביקור שלכם. מצורפים שישה ימי טיול מלאים מהם תוכלו לבחור מה לעשות ולשחק בין האופציות השונות.


יום ראשון - שדרת הגראן ויה, שקיעה במקדש הפרעונים וסיור טאפסים קולינרי

לאחר התמקמות בבית המלון מומלץ לעשות סיבוב רגלי לאורך השדרה הראשית ה-"גראן ויה" עמוסת החנויות והתיאטראות וממנה להגיע לכיכר סול (Sol del Puerta ,( הנקודה המרכזית ביותר בספרד - נקודת האפס. שמה של כיכר סול או כיכר השמש ניתן לה מכוון שהיא בנויה בצורת חצי עיגול וממנה יוצאות 9" קרניים" שהם רחובות ראשיים בהם תוכלו למצוא בתי קפה, מסעדות וחנויות רבות אחרות. כיכר זו מלאה בהופעות רחוב והיא תמיד מקום ססגוני ומעניין. חשוב להיות עירניים לגבי כייסים, שכן הם פעילים כאן במיוחד.


משם ולקראת השקיעה מומלץ לבקר במקדש דבוד (de Templo Debod (הנמצא בקצה העיר העתיקה. זהו מקדש מצרי עתיק שנבנה במקור בדרום מצרים והועתק למדריד. מבנה מרשים וייחודי, הממוקם בנקודה מושלמת לצפייה בשקיעה אשר יורדת על הפארק רחב הידיים "קאסה דה קמפו".

מדריד צועדת על קיבתה, כך טוענים המקומיים ולכן את היום הראשון במדריד כדאי לסיים בארוחת ערב ספרדית טיפוסית. בעיר ישנו מגוון עצום של מסעדות ברמות שונות. דרך מהנה במיוחד היא להשתתף בסיור קולינרי במסגרתו עוברים ממסעדה למסעדה במשך מספר שעות, ומנסים מנות שונות מהמטבח הספרדי. בצורה זו ניתן לטעום מספר רב של מאכלים בערב אחד וגם לקבל הדרכה מקומית על המסעדות השונות והאוכל המקומי.


יום שני - סיור חינמי להכרת העיר, ביקור במצפה פנורמי ומופע פלמנקו

לאחר ארוחת בוקר מפנקת מומלץ להצטרף לסיור חינמי בעברית להכרת מדריד. הסיור יעבור בתיאטרון המלכותי, בכיכרות המרכזיות של העיר ובין מוסדות הקולינריה המקומית אשר חרטו את המילה "טאפס" בכל העולם. זהו סיור חובה לכל מי שמבקר בעיר ורוצה להרגיש את הקצב שלה, לכן אנו ממליצים לתכנן אותו לתחילת הטיול.

בסיום הסיור תוכלו להיכנס לארמון המלכותי (de Real Palacio Madrid - (אחד המבנים הגדולים והעשירים ביותר באירופה שם תוכלו להתרשם מ-50 חדרי תצוגה מתוך למעלה מ-000,3 שיש בארמון. החדרים מלאים ברהיטי יוקרה, ציורי פורטרט של דמויות חשובות בהיסטוריה הספרדית ועוד הפתעות.


אחרי שהתרשמתם מהארמון, כדאי ללכת לתצפית מדהימה על העיר – בגג של מלון ריו בפלאזה אספניה או במצפה פארו דה מונקולאה (Moncloa de Faro (תוכלו לצלם תמונות מושלמות ולקבל הזדמנות מצוינת להרגע משאון העיר ולתצפת בשקט ומלמעלה על נופיה היפים של מדריד. אם כבר הגעתם לספרד, את הערב מומלץ לסיים בצפייה במופע פלמנקו מקומי. מופע ריקוד הפלמנקו, שהוא אחד הסמלים הידועים ביותר של תרבות ספרד, זכה להכרה בינלאומית בשנות השמונים בזכות שמות גדולים של יוצרים כמו הזמר קמרון דה איסלה, הגיטריסט פאקו דה לוסיה ולהקת הג'יפסי קינגס.

במהלך המופע תטעמו יין ספרדי משובח לצד טאפאסים מקומיים, ותצפו במופע עוצר נשימה עם בוגרי האקדמיה הספרדית ללימודי פלמנקו.

bottom of page