top of page

המדריך המלא לחופשההמושלמת במדריד - חלק שלישי


יום חמישי - ביקור במוזיאון הפראדו/ריינה סופיה, פארק רטירו ואיצדיון הסנטיאגו ברנבאו

מדריד היא מעצמת אמנות ונמצאים בה בשניים מהמוזיאונים החשובים בעולם שם מוצגות מיטב היצירות של האמנים הנחשבים בעולם. אם אתם בעניין של אמנות קלאסית בקרו במוזיאון הפראדו (Prado (שנחשב לאיכותי בעולם לאמנות קלאסית ובו אלפי יצירות אמנות שמוצגות בתערוכות מתחלפות. אם אתם חובבי אמנות מודרנית המשיכו למוזיאון הריינה סופיה (Sofia Reina (שם תצפו ביצירות מראשית המודרניזם, אמנות עכשווית, ציור, פיסול וכמובן ביהלום שבכתר - "הגרניקה" של פבלו פיקאסו.

לאחר שספגתם תרבות צריך קצת ירוק בעיניים ולכן מומלץ לבקר בפארק רטירו (Park Retiro El (אשר צמוד לשדרות המוזיאונים. זוהי למעשה הריאה הירוקה של מדריד ובעיני רבים הפארק העירוני הטוב ביותר באירופה. בפארק תוכלו להסתובב שעות - לשתות קפה על יד האגם, לשכור סירה לשייט רגוע, או להצטרף לסיור סגווי בין פינות החמד שלו. לא לשכוח להצלם אל מול ארמון הזכוכית המרשים ולהסתכל דרכו על כיפת השמיים.


לאחר שצברתם כוחות ואנרגיה טובה המשיכו לביקור באצטדיון הכדורגל הסנטיאגו ברנבאו שבו למעלה משמונים ואחת אלף מקומות ישיבה. הביקור במגרש הביתי של ריאל מדריד, אחת הקבוצות המצליחות באירופה הוא חוויה לכל אחד ואחת. למועדון הלבן יש כ-300 מועדוני מעריצים בחמש יבשות, ערוץ טלוויזיה ורשת חנויות ומותגים שהפכו את הקבוצה לשגרירה הטובה ביותר של ספרד. במסגרת הסיור תזכו לגעת בכר הדשא, לצפות בעשרות הגביעים ולשמוע על אגדות הכדורגל החשובות בעולם.


יום שישי – סגוביה, גני וראסי הספרדיים ושוק פלטאה היוקרתי

מדריד נמצאת בנקודה אסטרטגית לטיולי יום ולכן כדאי לנצל את אחד מימי החופשה כדי לנסוע לעיירה הציורית והקסומה סגוביה שממוקמת כשעה נסיעה צפונית למדריד. העיירה שימשה השראה לסרטיו של וולט דיסני בשל טירת האלקזר המפורסמת ששוכנת על צוק המשקיף על נהרות ושדות ירוקים והיא הוכרזה כאתר מורשת עולמית בזכות שלושה אתרים הנמצאים בה: הקתדרלה הגותית, .(Acueducto de Segovia) הרומית המים ואמת) Alcázar de Segovia) המלכים מבצר העיר מוקפת חומה ובמרכזה הרובע היהודי שם תוכלו לבקר במוזיאון ששוכן בביתו של היהודי העשיר ביותר שהיה באירופה, אברהם שניאור קורונל. בסגוביה ניצבת אחת מאמות המים הגדולות בעולם ומולה מומלץ לאכול באחת מן המאפיות את הקינוח המקומי "פונצ'ו סגוביאנו" שיגרום לכם ללקק את האצבעות.


בדרך חזרה למדריד מומלץ לעשות עצירה במתחם המלכותי של גני הגראנחה אשר נקראים גם "גני ורסאי הספרדיים". ברחבת הארמון של שושלת בורבון תמצאו עשרות בריכות נוי, מזרקות וצמחייה שהובאה לכאן מכל קצוות העולם. את הלילה האחרון שלכם במדריד כדאי להעביר בשוק פלטאה היוקרתי (Madrid Platea .(שוק אוכל גורמה שנמצא בשכונת סלמנקה היוקרתית, בסמוך לכיכר קולון. במקום שגודלו 800,5 מטר רבוע תוכלו למצוא דוכני טאפאס ואוכל עולם באווירה של מסעדת יוקרה ענקית עם אווירה מפנקת. המקום שמעוצב כמו קופסת מוזיקה הוא בעל שלוש קומות ומעל לשולחנות הסועדים מוצבת במה ענקית עם דיג'י שמנגן מוזיקה אלקטרונית כדי להרים את האווירה.

bottom of page