top of page

סיור יום לטולדו ממדריד תוכלו להספיק להתרשם מהעיר מיימי-הביניים הקסומה


אחד היעדים הפופולריים ביותר לסיור יום ממדריד היא העיר טולדו. וזה ממש לא סתם. העיר הקסומה, שבעבר הייתה הבירה של הממלכה הספרדית, טומנת בחובה הפתעות המתאימות לכולם.

אוהבי ההיסטוריה ימצאו בטולדו את הסודות הכי מרתקים של האימפריה הספרדית. אוהבי הגיאוגרפיה יתרשמו מהנהר Tajo השוצף המתעקל מסביב לעיר. ואוהבי המתוקים (כלומר, כולנו) ייהנו מהקינוח הטולדני המפורסם – המרציפן המדהים.

בין אם תבחרו בסיור מודרך, ובין אם רק תתפסו איתנו טרמפ – מובטח לכם ליהנות מכל ההיבטים שיש לעיר הקטנה להציע. אז מה סוד הקדם של טולדו שהופך אותה ליותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות?


להילחם בטחנות רוח בדרך ממדריד לטולדו לסיור יום

הקסם של טולדו מתחיל עוד הרבה לפני שמגיעים. כבר כשיוצאים מהשטח של מדריד, ונכנסים לשטח של Castilla de la Mancha, אי אפשר שלא להיתפס בקסם האגדי.

Castilla de la Mancha הוא המחוז שנמצא דרומית למדריד, ובו ממוקמת העיר טולדו. הוא התפרסם בעיקר בעקבות כך שבו נולד, גדל ופעל הדמות הספרותית המפורסמת ביותר בתולדות הספרות הספרדית. כן כן, ממש כאן חי ופעל (בתוך הספר, .כמובן) דון קישוט, פרי יצירתו של הסופר מהמאה ה-16 מיגל דה סרוונטס.

בנסיעה לטולדו נראה כיצד הנוף משתנה והופך למתאים יותר ויותר לעלילת הספר המפורסם. כשניתקל בטחנות הרוח לא תוכלו להישאר אדישים, ותוכלו להבין כיצד דון קישוט המסכן טעה לחשוב שמדובר בענקים. אל דאגה, אם אתם לא יודעים על מה אנחנו מדברים – בדרך נסביר לכם הכל.


טולדו כפי שנחשוף בסיור יום היא עיר שלוש הדתות

וכאשר ניכנס לעיר עצמה, תוכלו להבין היטב מה מקור הקסם שלה. התערובת המרתקת של שלוש הדתות הגדולות והחשובות שפעלו בספרד בימי הביניים השאירה את החותם שלה עד היום בכל היבטי החיים.

היהודים, המוסלמים והנוצרים חיו ופעלו בטולדו, הבירה בימי הביניים, בדו קיום מעורר השראה. עד הגירוש של הלא נוצרים מהעיר העיר הייתה מרכז תרבותי, היסטורי וקולינרי של שלוש הדתות.

כשמערבבים תרבויות שונות אך תוך שמירה על כבוד ודו קיום – נוצרים דברים מרתקים. ביניהם, תוכלו להתרשם מההשפעה של כך על הארכיטקטורה, על השפה וכמובן על האוכל.

רוצים לגלות עוד סודות מקומיים? הירשמו עוד היום לאחד מהסיורי יום ממדריד לטולדו הטובים ביותר, ומובטח לכם להישאר עם טעם של עוד.


bottom of page