top of page

שכונות מתחדשות במרכז העיר מדריד - המרכז התוסס החדש של העיר


התופעה הבינלאומית של שכונות מתחדשות במרכז העיר מעוררת יותר ויותר סקרנות בשנים האחרונות. וזה לא סתם. רבים מאיתנו כבר טיילו בערים הקלאסיות של אירופה. ראינו את שער הניצחון בברלין. את מגדל אייפל בפריז. ואת ארמון בקינגהם בלונדון.


היום הגיעה השעה של השכונות המתחדשות. יותר ויותר תיירים מחפשים את השכונות המיוחדות יותר. היתרון הגדול של מדריד בעניין הזה, הוא שהיא ללא ספק מובילה עולמית בתחום. סיור הגרפיטי ואמנות הרחוב החינמי שלנו ייקח אתכם לשכונות הכי מעניינות במדריד, בספרד ואולי באירופה כולה.


שכונת Lavapiés – השוק השחור שהפך לצבעוני

הדוגמא הבולטת ביותר במדריד לתופעת השכונות המתחדשות במרכז העיר היא ללא ספק שכונת Lavapiés. השכונה שבעבר הייתה המוקד של השוק השחור שהיה מחוץ לעיר, הפכה למוקד בינלאומי של גיוון.


אינסוף צבעים, ריחות, טעמים, צלילים ופרצופים מרחבי כל העולם הופכים את השכונה מדי יום ביומו למה שהיא כיום. תרבות הגרפיטי המפורסמת שלה היא רק אלמנט אחד שעוזר לנו, המבקרים, לקבל הצצה לעולם הפנימי של האנשים שמרכיבים את השכונה.


שכונת La Latina – השכונה היחידה במדריד שקרויה על שם אישה, ובה מתחוללת המהפכה הפמיניסטית השקטה

במדריד מתקיים מדי שנה אחד המצעדים הגדולים ביותר של יום האישה. בשכונה אחרת, מתקיים אחד ממצעדי הגאווה הגדולים ביותר בעולם. אך היכן מתרחשות המהפכות בין מצעד למצעד?


כפי שאנו רואים בסיור הגרפיטי ואמנות הרחוב החינמי שלנו, שכונת La Latina ושכונת Lavapiés, כחלק מהיותן שכונות מתחדשות במרכז העיר, חרטו על דגלן את שוויון הזכויות. שוויון בין גברים לנשים. שוויון זכויות לקהילה הלהט"ב. ומעל הכל – שוויון בין גוונים שונים של עור.


השכונות מספרות סיפורים נוגעים ללב על מחאות שפרצו, על מהגרים שלא קיבלו את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן, ועל מקלט לנשים שעוזר לקדם את השוויון. ואת כל אלה ועוד, ניתן לראות באופן הכי בלתי אמצעי שיש, דרך אמנות הרחוב והגרפיטי. אלה הם, ללא ספק, הלב הפועם של השכונות.


רוצים לגלות את כל הסודות של השכונות המתחדשות במרכז העיר מדריד? הירשמו עוד היום לסיור הגרפיטי ואמנות הרחוב החינמי במדריד, והצטרפו להרפתקה מולטי-חושית בלב ליבה של מדריד.



bottom of page